CESTA ZO SPŠ S. MIKOVINIHO DO BRUSELU

Innovation Creativity camp 2012, Face to face Final 21.-23.5.2012

Innovation creativity campu 2012 v Bruseli predchádzalo online kolo, ktoré trvalo od 1.5. do 16.5.2012. Tam sme sa všetci museli zaregistrovať a boli sme automaticky priradení do jednotlivých tímov. V každom tíme pôsobili ľudia z rôznych krajín ,nemohlo sa stať, aby v jednom tíme boli   dvaja ľudia z rovnakej krajiny. Komunikačným jazykom sa stala angličtina. Tak, ako nás rozdelili v online kole, tak sme spolu súťažili  aj v hlavnej súťaži v Bruseli. Výhodou online kola bolo, že sme si mohli písať, vopred sa zoznámiť a pod. Prvou našou výzvou v online kole bola vízia, ako podľa nás bude vyzerať doprava v roku 2040, s ohľadom na aktuálne štatistiky o zvyšovaní sa počtu dopravných prostriedkov, o  emisiách a pod. Ďalšia úloha : vymyslieť názov nášho tímu a vytvoriť logo. Návrhy a vytvorenie loga  čakali ,samozrejme, na mňa. Veď študujem odbor propagačné výtvarníctvo J). Výsledky online kola sme sa dozvedeli až  počas  otváracieho ceremoniálu  Innovatiom creativity campu v Bruseli.

Cestovný blog  ICC 2012:

Z Bratislavy sme vyrážali v  pondelok 21.5.2012 okolo 7 ráno autom, celý slovenský tím  spoločne do Viedne na letisko, odkiaľ sme leteli do Bruselu. Na letisku sme sa stretli s českou skupinou, ktorá sa  podobne ako my , zúčastnila finále v Bruseli. Za Slovensko sme boli vybrané  štyri baby a jeden chalan. Spolu s  českou skupinou sme odlietali doobeda a na obed sme už vystúpili na letisku v Belgicku. Autobusom nás dopravili do štvorhviezdičkového hoteli Thon (naozaj, celkom luxusné ubytovanie ), ktorého strategickú polohu neďaleko parlamentu, sme neskôr ocenili.  Ubytovali sme sa , trochu sme si oddýchli  okolo 15 00 poobede sme vyrazili do mesta spoznávať  pamätihodnosti metropoly Belgicka. Prešli sme sa námestím, asi jedinou ozaj peknou časťou Bruselu :D (medzi nami ,je to celkom škaredé mesto :D). Aké by sme to boli baby, keby sme nepobehali obchody. Aby sme rozšírili svoje cesťovateľské obzory, zašli  sme omrknú ťešte k Atómium, ktoré  priemerne vzdelaný stredoškolák istotne  spozná. Okolo večera sme sa zmorení vrátili na hotel.Verní starým dobrým zvykom z domova, vybrali sme  sa ešte na pivo. Mimochodom, nestálo za veľa... :D.

Súťaže ICC 2012 sa zúčastnilo okolo 80 študentov zo 14 krajín celej Európy.  Ja som sa ocitla v tíme  s Portugalkou, Belgičankou a Estónkou.

Na druhý deň, t.j. utorok ,už okolo ôsmej začínala súťaž.  Celý deň sme strávili v konferenčnej miestnosti hotela. Na rozbeh sme absolvovali  cvičenia, kreatívne, zábavné a pod.  Zahrievacou úlohou bolo rôzne využitie vešiaku,  nakoniec sme skladali z papiera lietadielka, ktoré s eurovou mincou  „na palube“, najďalej doletia.( Mimochodom, lietadlo postavené mnou, vyhralo :D!! ). Najväčšou súťažnou výzvou  pre všetky timy bolo vytvorenie produktu alebo služby, ktorá zvýši európsku pozíciu vo svete a pomôže zlepšiť  život spoločnosti. Na výzve sme pracovali od  9 ráno až do polnoci.   Odovzdali sme  prezentáciu, ktorú sme predstavovali na druhý deň.  Vymysleli sme tzv. múzeum určené na prevýchovu detí a dospelých, ich správanie sa k jedlu a stravovaniu.

Na druhý deň t.j. v stredu, sme už prezentovali svoje nápady, vízie a prevratné myšlienky v  budove European economic and social commite, ktorá je súčasťou komplexu všetkých tých  európskych budov. Prezentovali sme sa pred komisiou pozostávajúcou zo zástupcov sponzorských firiem a členov Junior achievment, ktorá súťaž organizovala.  Po maratóne prezentácií vyhlásili výsledky, dostali sme diplomy a mohli sme sa vrátiť  domov. Predtým sme si ešte prezreli celý  komplex, vrátili sa do hotela  a šup na  na letisko, smer  Viedeň, Bratislava , Banská Štiavnica, kde na mňa po bruselskom maratóne čakala  maturita.

Celý výlet bol super, spoznala som kopu nových ľudí, získala kontakty na študentov z cudzích krajín, naučila sa lepšie komunikovať po anglicky, tímovo spolupracovať a  samozrejme som videla ďalší kus sveta.

Eliška Kováčiková, študentka 4.ročníka SPŠ S. Mikovíniho v B. Štiavnici odboru propagačné výtvarníctvo